donderdag 19 februari 2015

Personal update #2 - Een keuze maken

Hier even een persoonlijke update waarbij ik de mening van jullie, van een ander, nodig heb. De laatste tijd zit ik een beetje in een dipje, gewoon omdat ik geen keuzes kan maken. Ik werk, maar ik doe ook vrijwilligerswerk. Dat laatste vind ik echt super leuk om te doen. En dat wil ik ook graag blijven doen. Mijn gewone werk vind ik helemaal niet leuk. Ik hoor daar mijn geld aan te verdienen, maar als ik maar, bijvoorbeeld, drie uurtjes in de week werk, dan schiet het ook niet op. Ik wil daar dan ook heel graag, en het liefst zo snel mogelijk, ontslag nemen. Maar dan heb ik helemaal geen inkomsten meer, niet dat ik die nu al had zeg maar. Want ja, drie uurtjes hè... Ik zit er aan te denken om gewoon ontslag te nemen & verder te gaan met mijn vrijwilligerswerk, en ondertussen verder zoeken naar een andere betaalde baan en/of hopen dat ik ooit daar betaald aan de bak kan :)

Bij mijn betaalde baan voel ik me alleen maar rot, ik word chagrijnig & zit gewoon niet lekker in m'n vel daardoor, alle mensen(klanten) kijken heel erg op je neer & dat geeft gewoon heel veel negatieve energie. En dat heb ik juist niet nodig. Kan ik ook helemaal niet gebruiken. Aan mijn collega's heb ik ook helemaal niks. Ik zit nu twee weken thuis ongeveer, omdat ik dus niet ingeroosterd sta, aanstaande zaterdag pas weer. En heb voelt helemaal niet vervelend om thuis te zitten, om daar iedergeval niet te zijn. Ik voel me beter dan ooit!! Ik ga vaak dan ook met tegen zin naar mijn werk.

Bij Patronaat, mijn vrijwilligerswerk dus, is het totaal anders. De collega's zijn leuk & nemen je echt op in de groep. Ik heb altijd zin om naar mijn werk te gaan. De 'klanten' die daar komen zijn altijd vrolijk & dat geeft min zo veel positieve energie. Dit is gewoon mijn passie. Het heeft eigenlijk alles wat ik wil, het enige na deel is dat het niet betaald is. Daar baal ik ontzettend van & ik hoop dan ook dat ik in de toekomst, hier mijn baan van kan maken. Dit is echt wat ik wil. Als iemand ook vraag wat voor werk ik doe. Zeg ik altijd dat ik in de horeca werk. Over mijn betaalde baan vertel ik nooit wat. En daar wil ik ook niet eens wat over vertellen.

Nu is mijn vraag aan jullie, wat zouden jullie doen? Zouden jullie gaan voor dat gene wat je echt leuk vind, of voor dat gene wat je niet leuk vind maar wel iets voor krijgt (ja iets, want vaak werk ik niet. Dus technisch ben ik eigenlijk werkeloos). De keuze is misschien vrij simpel, maar toch best lastig om te maken. Patronaat is gewoon super leuk!!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij het maken van een beslissing..
Alvast bedankt :) <3

1 reacties:

  1. Ik zou gewoon meer energie steken in Patronaat want dan haal je meer het positieve uit jezelf :) Wie weet krijg je op den duur dan toch betaald doordat je laat merken dat je het zo leuk vindt ;)

    BeantwoordenVerwijderen

 

Copyright © Ascension Of The Spirit Design by Free CSS Templates | Blogger Theme by BTDesigner | Powered by Blogger